De sterke groei van het aantal Chinese toeristen dat Europa bezoekt, is de aanjager achter de groei en uitrol van Alipay op dit continent.
Dat zei Roland Palmer, head of Europa voor Alipay tijdens een interview met de Amerikaanse zender CNBC op het Money 20/20-event in Amsterdam op 4 juni. Het zou gaan om een verdriedubbeling gaan van het aantal Europese bedrijven dat AliPay's online en mobiele betaaldienstplatform gebruikt.
'We hebben het over tienduizenden merchants die blij zijn met de mogelijkheid die Alipay biedt om de Chinese middenklasse en rijken die reizen om de wereld te zien en geweldige Europese merken willen kopen, te bereiken', zei Palmer in het interview. Ruim 700 miljoen Chinezen maken inmiddels gebruik van Alipay.
Geen zorgen
Palmer gaf aan dat hij zich niet druk maakt over het effect van de handelsoorlog met de Verenigde Staten en de lagere Chinese economische groei als het gaat om de Chinese consument. Volgens hem is het Chinees toerisme in Europa ‘booming’. Dit biedt mooie kansen voor Europese merchants en die zich richten op luxere producten, meent hij.
Hoewel Palmer in het interview aangeeft dat de Chinese toerist in Europa de focus blijft, richt de betaaldienst zich ook steeds meer op Europeanen. In januari van dit jaar kreeg het een licentie om de dienst verder in Europa uit te rollen en mag moederbedrijf Ant Financial Alipay nu koppelen aan Europese bankpassen.
Alipay kwam in oktober 2015 naar Europa. Inmiddels is de betaaldienst actief in 29 Europese landen en in totaal 55 landen wereldwijd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Alipay: Chinees toerisme oorzaak verdriedubbeling Europese merchants
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.