De Japanse start-up Primo biedt een alternatief voor de kassa: via het scannen van een QR-code op producten betalen consumenten in een tel met hun smartphone. Primo's oprichter, van origine Amerikaans, wil zijn bedrijf aan de man brengen in de Verenigde Staten.
Primo buigt met zijn app de QR-code om tot betaalmethode en wil consumenten zo tijd besparen in de kassarij, dezelfde weg die Amazon met zijn kassaloze supermarkten in probeert te slaan. Daarbij wordt ook de mobiel ingezet voor betaling.
Investering
Terwijl in Amerika en Europa nog weinig gewerkt wordt met QR-codes, zijn ze populair in Azië, schrijft Bloomberg. Oprichter Abasa Phillips ziet veel potentie op die markt, maar probeert tegelijkertijd een miljoen dollar investeringsgeld op te halen.
iDeal QR
Primo is echter niet de enige met het idee de QR-code in te zetten bij mobiele betaling; in eigen land brengt Betaalvereniging Nederland dit idee ook in de praktijk. Het is sinds kort voor alle retailers mogelijk hun klanten via de QR-scanner van de iDeal-app te laten betalen.
Op 7 maart vindt in Hotel Houten het event Digital Transactions plaats. Hier komen de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van digitale transacties voorbij.
Japanse QR-betaalapp wil Amerika veroveren
2017-02-28T12:27:00
2017-05-28
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Japanse QR-betaalapp wil Amerika veroveren
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.