Twinkle | Digital Commerce

Vomar zoekt nog naar juiste e-commerce koers

2017-05-28
1285723
  • [nieuws]
  • 1:06

Vomar heeft de stekker uit zijn online bezorgdienst in Almere getrokken. Daarmee lijkt de supermarktketen nog op zoek te zijn naar de juiste dekking voor zijn e-commerce service. De pilot liep een paar maanden.

Na in 2014 de e-commerce plannen tijdelijk in de ijskast te hebben gezet kwam Vomar vorig jaar terug met een gloednieuw bestelplatform. Amsterdammers mochten in juni als eerste hun boodschappen online bestellen en thuis laten leveren of afhalen in de winkel.

Brand in Volendam
Ook ontstond - enigszins uit nood - een digitale bezorgservice in Volendam, waar een brand de supermarkt in de plaats verwoestte. Deze dienst is inmiddels uit de lucht, nu de winkel heropend is.

Trial & error
De online bestelservice in Almere wordt zonder een genoemde reden stopgezet. Vomar geeft aan Twinkle geen reactie op het staken van de e-commerce activiteiten in de plaats, maar meldt aan Distrifood dat ‘het niet uitgesloten is dat wij in de nabije toekomst de bezorgservice in Almere weer zullen opstarten’. De e-commerce dienst van Vomar zou nog volop in ontwikkeling zijn. Trial & error, zo lijkt de aanpak. Online klanten krijgen een voucher van 10 euro om te besteden in één van de vijf winkels in Almere.