Twinkle | Digital Commerce

Macy’s steekt kwart miljard uit winkelsluitingen in online

2017-05-28
20001125
  • [nieuws]
  • 0:59

Macy’s sluit 68 winkels om meer te kunnen investeren in zijn digitale kanaal en multichannel oplossingen. Met de reorganisatie gaan in totaal zo’n tienduizend banen verloren, maar komt er jaarlijks 550 miljoen dollar vrij.

Het Amerikaanse bedrijf kondigde in augustus al aan dat er flink gesneden moet worden in het winkelbestand. Na een teleurstellend holiday shopping season (2,1 procent minder omzet dan in 2015) gaat het komende jaar het mes in het aantal fysieke winkels. Na de 68 vestigingen in 2017, zullen in de jaren die volgen nog eens dertig filialen sluiten vanwege aflopende contracten.

Investeringen
Een deel van het bespaarde bedrag, 250 miljoen dollar, wil Macy’s onder andere gebruiken om zijn digitale verkoopkanaal te laten groeien, nieuwe strategieën voor zijn winkels te ontwikkelen en zich te richten op China.

Banen opvullen
De 3.900 werknemers uit de gesloten fysieke winkels zullen volgens Macy’s aan de slag kunnen in andere vestigingen. De overige 6.200 banen gaan definitief verloren om ‘het managementteam te stroomlijnen’.

Lees ook: ‘Macy’s heeft wat Amazon niet heeft’ (12-8-2016)