Twinkle | Digital Commerce

Facebook target nu op nieuwe klanten met dynamic ads

2017-05-28
20001125
  • [nieuws]
  • 1:09

Facebook geeft een andere draai aan zijn dynamic ads door de remargeting advertenties om te zetten in een middel om potentiële nieuwe klanten relevant te benaderen. Dit gebeurt aan de hand van klantinformatie binnen en buiten het social medium.

Dynamic ads zijn uitklapbare advertenties met daarin meerdere producten uit het aanbod van een webwinkel. Ze werden oorspronkelijk gebruikt als remargeting tool, maar krijgen nu een nieuwe functie.

Signalen
Kort samengevat gebruiken de dynamic ads de ‘signalen’ (klantinformatie) van retailers op Facebook en op websites daarbuiten (in webwinkels bijvoorbeeld). De informatie op externe websites en in apps wordt uitgelezen via respectievelijk de Facebook Pixel in sites en via App Events voor apps. Die tools registreren bijvoorbeeld het zoekgedrag van een persoon in een bepaalde (concurrerende) webwinkel, zodat de dynamic ads hierop een relevant aanbod kunnen tonen.

Binnen Facebook
Daarnaast gebruiken dynamic ads het gedrag van consumenten op Facebook zelf, zoals likes en kliks. Zo krijgen bezoekers in hun tijdlijn een bank van Wayfair te zien als zij intern en extern op zoek zijn geweest naar nieuwe meubels.

Fysieke voorraad
Of de dynamic ads ook aan de voorraad in fysieke winkels gekoppeld blijven, zoals sinds september het geval was in de retargeting functie, is nog onbekend.