Starbucks biedt klanten voortaan de mogelijkheid een kop koffie te bestellen met een stemcommando. Het bedrijf heeft een ‘Starbucks Reorder' skill gecreëerd voor Alexa, de stemherkenningssoftware van Amazon.
Eigenaren van de cilindervormige huisvriend Amazon Echo of een ander apparaat dat Alexa ondersteunt kunnen Starbucks voortaan letterlijk oproepen. Voorwaarde voor voice orders op Alexa devices is dat ze gebruiker zijn van Starbucks Mobile Order & Pay. Die applicatie kent de persoonlijke voorkeuren van de klant en faciliteert de betaling aan de koffieketen.
Stemcommando's in app
Starbucks Mobile Order & Pay, eind 2014 gelanceerd in de VS en later onder andere ook in Europa, biedt klanten de mogelijkheid om voor aankomst in een filiaal een bestelling te plaatsen (en afrekenen), waarmee ze wachttijd kunnen verkorten. Los van de Alexa-koppeling test Starbucks onder een groep Amerikaanse iOS-gebruikers ook ('directe') stemcommando’s in zijn app, maakte het bedrijf gisteren bekend.
In het komende nummer van Twinkle, dat op 14 februari verschijnt, leest u meer over de opkomst van spraakherkenning voor transacties.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Alexa, order my Starbucks’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.