Twinkle | Digital Commerce

D-reizen voorspelt klantwensen met data tool

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

D-reizen voorspelt vanaf volgend jaar aan de hand van data welke klanten behoefte hebben aan een vakantie. Het reisbedrijf ontwikkelt samen met toeleverancier [Bebr] een tool die het personeel in de winkels kunnen inzetten voor relevanter klantcontact.

D-reizen spreekt volgens Travelpro van een ‘baanbrekende ontwikkeling in de reisbranche’. De eerder geïntroduceerde persoonlijke reisadviseurs hebben straks een tool in handen die bijvoorbeeld voorspelt welke klanten momenteel nadenken over hun volgende vakantie en met welke aanbieding deze klanten dan succesvol te benaderen zijn.

Op verschillende niveaus
‘Onze persoonlijke reisadviseurs kunnen met de tool hun dagelijkse werkzaamheden toespitsen op klantgroepen met het hoogste potentieel’, aldus performance manager bij de D-rt Groep Sjors van der Hoorn tegen Travelpro. ‘Maar data-driven denken betekent ook dat besluitvorming op managementniveau kan worden geoptimaliseerd. Het vereist analytisch inzicht om bewust de juiste keuzes te maken. Samen met de regiomanagers en het gehele retailteam gaan we alle collega’s hierbij ondersteunen de komende jaren.’

ZRS
De tool zal binnen tien maanden worden geïmplementeerd op winkelniveau. Het is niet duidelijk of ook de Zelfstandig Reisspecialisten (ZRS) gebruik kunnen maken van de voorspellende software.