Casper bereidt de gang naar fysieke winkels voor. De Amerikaanse matrassenstart-up plaatst in de VS advertenties om winkelpersoneel en marketingmedewerkers aan te trekken, waaruit het besluit winkels te openen definitief blijkt.
De New York Post ontdekte dat Casper onder meer op zoek is naar een directeur Retail 'to build, launch our retail store fleet' en een directeur Groothandel. Eerder dit jaar sloot Casper zijn eerste deal met Amerikaanse retailketen West Elm, waardoor de matrassen al in 77 winkels te koop zijn.
Wereldwijd
Casper heeft volgens de NYP ook meer dan twintig internationale advertenties uitgezet. Na de gang naar Europa dit jaar oriënteert de keten zich ook buiten Amerika op fysieke winkelstraten.
Groeigeld
Casper maakte afgelopen jaar internationaal faam door investeringen aan te trekken van een aantal grote namen. Acteurs Ashton Kutcher, Leonardo DiCaprio en Tobey Maguire trokken hun portemonnee, evenals Maroon 5-muzikant Adam Levine, waardoor de matrassenwebshop in zijn eerste levensjaar ruim zeventig miljoen aan investeringen wist op te halen.
One size fits all
Het concept van Casper is rechtlijnig: de start-up biedt één type matras in zes verschillende maten en is relatief goedkoop in zijn assortiment. Consumenten mogen een matras 100 dagen uitproberen.
Matrassenstart-up Casper betreedt winkelstraat
2016-11-22T10:12:00
2017-05-27
180101
Tsja. Ooit begonnen als alternatief om de dure tussenhandelaren en dure showrooms te omzeilen, gaan ze nu wel een beetje hun afkomst verloochenen door . Wellicht door de investeerders?