EBay heeft een marketingtool ontwikkeld die de stemming van potentiële kopers peilt. Zo kunnen verkopers beter inspelen op het moment waarop consumenten behoefte hebben om aankopen te doen.
In een pilot testte eBay de tool samen met de Britse wijnhandelaar Laithwaite’s Wine. Kopers die volgens de tool in een 'zomerse' stemming waren, kregen advertenties van typisch 'zomerse' artikelen. De marketingtool baseert zijn voorspellingen over kopers op de analyse van anonieme data.
Gerichte doelgroep
EBay hoopt merken te helpen om beter af te stemmen op beoogde doelgroepen, in plaats van advertenties op een van tevoren bepaald moment te publiceren. Volgens eBay zijn campagnes effectiever wanneer consumenten worden benaderd op het moment dat ze ervoor openstaan.
Nieuwe tool eBay peilt koopdrift klant
2016-10-25T14:22:00
2017-05-27
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuwe tool eBay peilt koopdrift klant
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.