Twinkle | Digital Commerce

Uber biedt ritten naar retaillocaties

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

Uber komt met share a ride knoppen op de locatiepagina’s van retailers, banken en restaurants. Hiermee kunnen consumenten die naar dezelfde bestemming gaan een rit delen, wat hen een financieel voordeeltje oplevert. Maar ook retailers en de taxidienst zelf komen ermee onder de aandacht, zeggen de initiatiefnemers.

Voor de deeldienst werkt Uber samen met locatiemarketeer SIM Partners. De taxidienst maakt gebruik van het Velocity-platform van dit bedrijf. Het partnerschap moet shoppers naadloos van een online naar offline ervaring brengen en bedrijven meer mogelijkheden bieden om klanten rechtstreeks naar hun plaatsen te brengen.

On demand
‘In de huidige on demand economie wil de consument bediend worden waar en wanneer hij dat wil’, zegt ceo en oprichter Jon Schepke van SIM Partners tegen Mobile Commerce Daily. ‘Deze integratie speelt in op de ‘waar’ aspecten van deze economie.’ Hij wijst op de aanzienlijke groei die de rit-sharing industrie de afgelopen jaren heeft doorgemaakt.

Call to action
De nieuwe dienst biedt bedrijven de mogelijkheid om de knop ‘Rijd daarheen met Uber’ toe te voegen aan mobiele zoekpagina’s. Daarvan zou een sterke call to action uitgaan. Volgens onderzoek van Google brengt 76 procent van de personen die een lokale zoekopdracht uitvoeren binnen één dag een bezoek aan het bedrijf. 28 procent van de zoekopdrachten mondt uit in een aankoop.