PostNL geeft binnenkort in zijn app ook informatie over wanneer een food bestelling aan de deur wordt gebracht. Consumenten krijgen een tijdvak van vijftien tot twintig minuten te zien waarin de vervoerder langskomt.
Dat vertelde projectleider online food Daan Koek van PostNL vanmiddag tijdens het event The Future of Food Commerce in Amsterdam.
Drie avonden per week
‘Wij rijden met verschillende eigen food routes door Nederland’, zegt Koek tegen Twinkle. ‘Over ongeveer twee of drie weken starten we met een test rond het aangeven van food bezorging binnen onze app. Dit zal over drie avonden in de week gaan, maar dat willen we natuurlijk later uitbreiden naar zes dagen.’
Info van chauffeur
Het tijdvak van vijftien tot twintig minuten wordt berekend aan de hand van de informatie die de app van de chauffeur krijgt. ‘Wij werken met de gerealiseerde tijd en de geplande tijd en leggen die naast elkaar’, aldus Koek. ‘De chauffeur geeft aan wat zijn volgende stop gaat worden.’
Partners
Aan de pilot doen een aantal food partners van PostNL mee. Dit zijn onder andere Streetbox, Hoogvliet, Sligro en Mathijs Maaltijdbox. In een later stadium worden ook andere partners aan de dienst toegevoegd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PostNL geeft track & trace info over food orders in app
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.