Twinkle | Digital Commerce

‘Meeste Amerikanen starten bij Amazon’

2017-05-27
176101
  • [nieuws]
  • 1:02

De meeste Amerikanen starten hun online zoektocht naar een product nu bij Amazon. Google is daarmee voor het eerst gepasseerd als startpunt van de digitale customer journey.

Dat blijkt uit onderzoek van BloomReach, dat 2000 consumenten vroeg naar hun sitevoorkeur. De populariteit van Amazon heeft ervoor gezorgd dat de retailer nu door 55 procent van de Amerikanen als eerste wordt bezocht, nog vóór een zoekmachine van het eerste uur als Google of Bing. Vorig jaar was dit nog 44 procent.

Amazon heeft de voorkeur
Negen op de tien consumenten geeft aan ook Amazon te bezoeken als hij een product in een andere webwinkel heeft gevonden. 78 procent van deze Amerikanen doet dit vaak of zelfs altijd. 58 procent van alle consumenten ruilt de webshop van een andere retailer in voor Amazon als de site experience niet op orde is.

Gebrek aan personalisatie
Het niet allemaal lofzang over Amazon, meldt het onderzoek. Zo vindt een derde van de consumenten de personalisatie en productsuggesties op Amazon’s website de allerbeste. 41 procent van de Amerikanen zegt dat bij een betere personalisatie in een andere webwinkel hij eerder bij deze andere retailer zou kopen dan bij Amazon.