Amazon lijkt nu ook graag gevonden te willen worden via Google Shopping. In de Verenigde Staten zijn advertenties van de retailgigant te vinden in verschillende productcategorieën. Een big win voor Google als deze test permanent wordt, aldus analisten.
Diverse Amerikaanse media merken op dat Amazon sinds 20 december adverteert via Google Shopping. De product listing ads (PLA’s) zijn vooral bedoeld voor meubels, woondecoratie, speelgoed en kantoorartikelen, meldt Internet Retailer.
Strijd om startpunt
De pilot is een opmerkelijke zet, omdat tussen Amazon en Google een flinke strijd bestaat om ‘het startpunt van de e-commerce customer journey’. Die titel heeft Amazon sinds kort in the pocket, aldus recent onderzoek van BloomReach.
Hogere prijs voor Shopping
Mocht het vredesvuur tussen Amazon en Google permanent blijken, dan profiteert de zoekgigant hier flink van. Niet alleen betaalt Amazon geld voor de PLA’s, ook drijft de aanwezigheid van de grootste online retailer van het land de prijs op voor advertenties in Google Shopping en zullen waarschijnlijk meer consumenten Google als startpunt gebruiken.
De komende tijd moet blijken of Amazon zijn PLA’s behoudt en eventueel zelfs uitbreidt of dat het slechts een test voor de feestdagen was.
Lees ook:
Google Shopping regelmatig goedkoper dan Amazon (8-11-2016)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Amazon adverteert in Google Shopping’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.