Twinkle | Digital Commerce

Willem Wijnen van The Sting naar North Sails Apparel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:00

Willem Wijnen heeft zijn functie als directeur e-commerce & marketing bij The Sting neergelegd. Hij maakt de stap naar North Sails Apparel, waar hij de rol van global director of digital op zich neemt.

Wijnen was ruim vijf jaar verantwoordelijk voor de omnichannel activiteiten van The Sting. Hij gelooft sterk in een datagedreven retailbedrijf, vertelde hij in Twinkle 6-2016 (verscheen in juni). ‘Datagedrevenheid is de essentie voor de komende vijf jaar’, aldus Wijnen. ‘Anders krijgen we een zelfde soort shake-out als bij de retailers die de e-commerce boot misten.’

Webwinkels in Europa
Bij zijn nieuwe werkgever staat data ook centraal. ‘North Sails Apparel staat voor innovatie, performance, adventure’, vertelt Wijnen aan Twinkle. ‘Digital commerce zal ook innovatief en datagedreven zijn. De eerste nieuwe webshop, in de VS, is reeds live sinds een maand. Europa volgt later deze maand, waarna diverse landen gelokaliseerde shops krijgen. Omnichannel, personalisatie en loyalty zijn speerpunten om het merk snel wereldwijd te laten groeien en onze klanten een optimale user experience te geven.’

Wie Wijnen opvolgt bij The Sting is nog niet bekend.