Twinkle | Digital Commerce

Meer concurrentie drukt omzetgroei Amazon-verkopers

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

Retailers die verkopen op Amazon.com voelen de effecten van de groeiende concurrentie op het platform. De omzet uit dezelfde winkels van bij het bureau aangesloten retailers steeg tussen juli 2015 en juli 2016 met slechts 6,4 procent.

Dat blijkt uit cijfers van onderzoekbureau ChannelAdvisor. Genoemde stijging is beduidend lager dan de groei van 11,6 procent tussen juni 2015 en juni 2016. De cijfers blijven sterk achter bij de omzetgroei van 33,8 procent uit ‘general merchandise’, die Amazon.com in het tweede kwartaal realiseerde.

Dramatische toename
‘In de afgelopen zes maanden zien we een dramatische toename van de concurrentie in de ruimte voor derden’, zegt Scot Wingo, executive chairman van ChannelAdvisor, in een blog. ‘Dit lijkt vooral een negatieve impact te hebben op verkopers met een langere staat van dienst op Amazon.com. Wij denken dat die impact gedeeltelijk wordt veroorzaakt door de substantiële toename van nieuwe verkopers op het platform.’

Fulfillment
ChannelAdvisor meldt ook dat 42,1 procent van de in juli verscheepte bestellingen werd behandeld door Fulfillment By Amazon, waarin retailers Amazon betalen om voorraden op te slaan, te verpakken en te verzenden.