Magento heeft zijn eerste aankoop als zelfstandig bedrijf gedaan. Met RJ Metrics heeft de toeleverancier een Magento Analytics-tak opgezet om retailers verder te helpen met het meten van onder andere campagnes en voorraadbeheer.
RJ Metrics is omgedoopt tot Magento Analytics, zodat Magento-gebruikers een set basisanalytics tot hun beschikking krijgen. Daarmee kunnen zij de koopgeschiedenis van klanten analyseren en een customer lifetime value meetsysteem hanteren.
SaaS
Magento biedt de nieuwe functionaliteiten aan in een ‘software as a service’-model (SaaS). Dat betekent dat het bedrijf de technologie host en dat retailklanten een maandelijke fee betalen om de software te mogen gebruiken.
Versus Google Analytics
‘Google Analytics laat retailers bijvoorbeeld page views en conversion rates analyseren’, zegt Magento-ceo Mark Lavelle volgens Internet Retailer. ‘Maar dat is enkel één perspectief waarbij retailers niet zien wie hun producten nu eigenlijk koopt. Magento Analytics verbindt retailers en customer relationshop management software om de customer lifetime value te begrijpen, net als cijfers van herhaalaankopen en klantgedrag.’
Lees ook:
- E-commerce management systemen: Magento vs Shopify (5-7-2016)
- Beaumotica pioniert op Magento 2.0 (11-5-2016)
Eindelijk! Dat is een onderdeel waar Magento flink achterloopt.
Inderdaad een mooie zet van Magento.
Top. Een van de belangrijkste toevoegingen voor magento
Ben erg nieuwsgierig op welke wijze het inzicht in klantgedrag over langere termijn, de inrichting van de webshops zal gaan beïnvloeden.
Inderdaad heel blij met deze ontwikkelingen.