Twinkle | Digital Commerce

JustFab verandert in TechStyle Fashion Group

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:14

De subscription commerce site JustFab verandert zijn naam in TechStyle Group. De nieuwe naam moet benadrukken dat de wortels van het bedrijf in technologie liggen.

‘Toen Don Ressler en ik dit bedrijf opzetten, wilden we de manier waarop mensen winkelen veranderen door trendmode aan te bieden voor een ongelofelijke waarde’, zegt Adam Goldenberg, co-chief executive officer, tegen WWD. ‘We blijven trouw aan die visie, maar ondertussen is ons bedrijf getransformeerd in een krachtig platform dat merken bouwt en wordt gedreven door data en personalisering. Onze nieuwe corporate indentity vat de essentie van ons merk samen: Fashion Avenue meets Silicon Valley.’

Geen focus
Dit voorjaar werd al gezinspeeld op een nieuwe naam door Shawn Gold, die kort geleden toetrad tot het bedrijf als corporate marketing officer. Gold zei toen dat de onderneming te intern gericht was en geen focus had.

JustFab
JustFab - ook aanwezig op de Nederlandse markt - biedt consumenten maandelijks een speciaal voor hen geselecteerd aanbod van kleding, schoenen en accessoires voor een standaard bedrag van 39,95 dollar. Online shoppers kunnen ook losse producten op de site kopen zonder daarvoor lid te worden. JustFab heeft ook een Nederlandse site.

Investeringen
Sinds zijn oprichting heeft JustFab een investeringsbedrag van 300 miljoen dollar opgehaald. Het verwacht aan het eind van het jaar 650 miljoen dollar aan inkomsten te hebben gerealiseerd. Dat is ongeveer 29 procent meer dan een jaar geleden. In 2014 kondigde het bedrijf een beursgang aan, maar daarvan is het nog niet gekomen.