Twitter komt met een nieuwe knop voor websites die consumenten in staat stelt om direct met een bedrijf te chatten. Hiermee zegt het bedrijf zijn messaging functie meer te willen benadrukken.
Twitter is voor consumenten een geliefde plek om te klagen over bedrijven door middel van boze tweets, compleet met de @username van het bedrijf. Door de mogelijkheid van chat hoopt Twitter dat bedrijven de berichtendienst ook zullen inzetten voor marketing-, klantcontact- en supportdoeleinden.
Messenger
Met de nieuwe knop treedt Twitter in de voetsporen van Facebook, dat er op uit is om de chat app Messenger tot standaardcommunicatiemiddel tussen consumenten en bedrijven te maken.
Testers
Eerste testers van de knop zijn bedrijven als Apple, Uber, Beats en Activision. Kort na de aankondiging van de nieuwe button, gisteren, werden testers geconfronteerd met foutmeldingen. De nieuwe knop moet in de nabije toekomst gebruiksklaar zijn.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Direct chatten met klanten via Twitter
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.