Twinkle | Digital Commerce

Google verbetert productpresentatie Shopping

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:11

Google maakt het voor retailers mogelijk om meerdere merken en producten te promoten in de mobiele zoekresultaten van Shopping. Het bedrijf introduceert een zogenoemde ‘showcase’ en daarnaast nieuwe tools voor winkelen binnen YouTube.

Showcase Shopping, is hoe Google zijn nieuwe feature heeft gedoopt. Retailers uit – allereerst – de Verenigde Staten, UK en Australië kunnen hun gehele collectie in Shopping laden, waarna deze producten automatisch te zien zijn bij een zoekopdracht.

Showcase
‘Bijvoorbeeld, als een consument zoekt op “summer dresses”, dan kan Asos zijn gehele collectie visueel showcasen in de resultaten’, schrijft Google in een blogpost. Deelnemers aan Shopping zien hun producten automatisch voorbij komen in de showcase, met een premium account kunnen retailers ook nog  specifieke producten en merken aan bepaalde zoekopdrachten hangen.

YouTube
Daarnaast maakt Google het voor retailers gemakkelijker om producten via YouTube onder de aandacht te brengen van gebruikers. De TrueView for shopping-optie wordt uitgebreid met een ‘companion banner’, waar consumenten door de producten kunnen scrollen tijdens het afspelen van de video. De banner bevindt zich direct onder de video.

Munteenheid
Ook test Google een tool die de munteenheid van de advertenties aanpast aan die van de gebruiker. Deze optie is momenteel beschikbaar in Australië, Zwitserland, Canada en UK. De komende weken wordt de tool verder uitgerold.