Dankzij slimme logistieke processen is het rendement van Picnic ‘al behoorlijk’. Ook onderzoekt het bedrijf achter de app only supermarkt mogelijkheden om Europa in te trekken.
Dat vertelde oprichter Frederik Nieuwenhuys vanochtend tijdens zijn presentatie op Logistiek & E-commerce in Almere.
Gesprekken
Picnic heeft in verschillende Nederlandse plaatsen (waaronder sinds kort heel Utrecht) de bezorging van boodschappen goed op de rit staan volgens Nieuwenhuys. ‘We zijn nu druk in gesprek om ook buiten Nederland te kunnen starten, daar is erg veel belangstelling voor. Maar we bekijken alles stap voor stap.’
Zaaltje huren
Om het logistieke proces te verbeteren, vraagt Picnic zijn klanten om feedback. Vóór de start van de Nederlandse operatie vroeg Picnic zo’n duizend potentiële klanten persoonlijk naar hun wensen in online boodschappen. ‘We huurden een zaaltje en lieten ze zien wat we wilden gaan doen’, aldus Nieuwenhuys. ‘In een volgend stadium introduceerden we een “Mis je iets?”- vraag in de - toen al gebouwde - app. Aan de hand van die feedback passen wij het assortiment nu steeds aan.’
Beoordelen
Ook kunnen klanten hun bestelling een beoordeling geven. ’80 procent doet dat’, zegt Nieuwenhuys. ‘Nu leren we hoe we die feedback kunnen gebruiken om ons logistiek proces beter te maken.’
Lees ook: ‘Wij halen frisse bezorgers uit de horecawereld’ (21 april 2016)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Picnic: ‘We oriënteren ons op Europa’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.