Met nieuw groeigeld moet de Nederlandse startup Otrium actief worden in het buitenland. Op het platform van oprichters Max Klijnstra en Milan Daniels kunnen merken restvoorraden verkopen. Ze leveren de kleding vervolgens direct uit de eigen voorraad.
Klijnstra (25) en Daniels (24) haalden 600.000 euro op bij een groep investeerders onder leiding van Keadyn, dat ook instapte bij onder andere Daalder, Mangrove en Notificare. Eerder investeerden de oprichters van Funda, Media Monks & Albelli al twee ton in Otrium.
Marktplaats
Tot de nieuwe geldschieters behoort ‘een grote naam uit de modesector’, maar de jonge ondernemers laten niet weten welke. Ze gaan binnenkort internationaal de boer op met hun marktplaats voor stock sales en ze hebben de ambitie om binnen twee jaar driehonderd merken aan zich te binden. Otrium mikt op zowel gevestigde als opkomende merken. De tienduizenden leden kunnen direct uit hun restvoorraad bestellen.
Snel in huis, hoge marges
Otrium zelf schrijft over het concept: ‘Bijna alle modemerken kampen met grote hoeveelheden van restvoorraad, prachtige items die in hun warehouse stilstaan. Otrium is het eerste e-commerce platform waar modemerken door middel van een eigen private shop deze items met hoge kortingen direct kunnen aanbieden en razend snel verkopen aan een besloten community van fashion lovers. De merken versturen vanuit hun warehouse de bestelling direct naar de klant, waardoor iedere bestelling binnen enkele dagen wordt geleverd en het merk een hoge marge behoudt.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuwe kapitaalinjectie voor uitverkoopplatform Otrium
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.