Twinkle | Digital Commerce

Noor de Bruijn: 'Ik doe dingen graag anders'

2017-05-27
180101
  • 3:02

Noor de Bruijn, voormalig directeur marketing en e-commerce bij MS Mode, lanceerde onlangs modeplatform Scottybons: online personal shopping voor vrouwen. Het plan voor deze online service zat al een tijdje in haar hoofd.

Be better than you were yesterday’ is haar motto. Voor haar bedrijf, maar ook voor zichzelf, als collega, als vriend, kortom als mens.

Tekst: Danielle Scheffer | Beeld: Twinkle/BBP Media

--------------------------------------------------
Naam: Noor de Bruijn
Functie: oprichter/managing director Scottybons
Leeftijd: 40
--------------------------------------------------

Inspiratie
‘Ik lees alles wat los en vast zit, online en offline. Van Frankwatching tot RetailDetail, van Twinkle tot Wired, van krant tot Sprout, het is heel divers. Ik krijg ideeën als ik lees, of ik maak gebruik van dingen die mij overkomen. Als ik bijvoorbeeld in een winkelstraat loop - dat kan natuurlijk ook online zijn - en ik merk hoe ik geholpen word door een bedrijf, of hoe ik juist niet geholpen word. Die ervaringen en ideeën pas ik graag toe in mijn eigen werk. Maar echt geïnspireerd raak ik vooral door mensen, zowel in mijn zakelijke netwerk als in mijn privéleven. Ik kan inspiratie krijgen van mijn team op het werk, maar ook als ik met mijn vader koffie drink.’

Branche
‘Aantrekkelijk aan e-commerce vind ik dat het zo in beweging is. Een cliché natuurlijk, maar toch vind ik juist dát zo leuk. Ik krijg er zelf energie van, van beweging, van bouwen, van verandering. Ontwikkelingen op het digitale vlak hebben impact op alles om ons heen: dingen worden anders, makkelijker, meer bereikbaar, transparanter. En zeker gezien de huidige stand van zaken in retail zet online je aan om na te denken over hoe je je business anders moet gaan doen. En daar haal ik mijn lol uit, dingen anders doen.’

Personaliseren
‘Het valt me op dat alle algemene gemakken van online juist goed uitgebreid kunnen worden met een persoonlijke band met een klant. Personaliseren is iets wat je als bedrijf dan ook nu zou moeten doen. Je kunt als website zoveel service bieden. Het is op dit moment nog vrij zeldzaam online te vinden, maar maakt het verschil. Dit is ook de basis voor Scottybons.’

Shoppen
‘Ik koop bijna alles online. Zowel zakelijk als privé; van printer tot vaatwasser, van schoenen tot reizen, het is allemaal online te verkrijgen. Ik heb drie kinderen en die neem ik niet mee allemaal winkels in. Ook voor hen wordt alles online aangeschaft: kleding, sportbenodigdheden, cadeautjes, noem maar op. Je dag wordt er langer door! Er is één uitzondering: kleding voor mezelf koop ik bij voorkeur in een stenen winkel. Ik kan dan toch beter zien of het allemaal bij elkaar past. Bovendien hou ik van bijzondere, aparte kleding, die is niet overal te koop. Ook online is dat moeilijk te vinden. Ik vind het natuurlijk wel erg leuk om daarvoor een tripje naar het buitenland te maken, waar wat meer keuze is op dat gebied.’

Vrije tijd
‘Ik ben vrij energiek en ben graag actief bezig. In mijn spaarzame vrije tijd ga ik graag naar buiten: schaatsen, tennissen, racefietsen. Ook met de kinderen sport ik graag buiten. Op vakantie gaan we met de kinderen het liefst naar strand en water, en dat combineren we met een reis naar de bergen, waar wij als ouders willen wandelen en van de natuur genieten. En als we zonder kinderen op vakantie gaan, combineren we bergen met een goede keuken in dat land. Zodat je wat je eet er gelijk weer af wandelt, zeg maar, haha. We zijn inmiddels in Zuid-Afrika geweest, in Brazilië en in diverse Europese landen. Komende zomer staat Noorwegen op het programma. Op mijn verlanglijst staat nog fietsen in Laos en Cambodja, en een reis naar Vuurland. Ik houd enorm van gebieden met ruige natuur.’

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 5-2016.