Klanten van Makro kunnen nog tot 8 juni kantoorartikelen, witgoed, luiers en legio andere producten bestellen in de webshop. Over vijf dagen gaat de stekker eruit, alleen horecabezorging is daarna nog te regelen via de site van de groothandel.
Makro, net als Media Markt onderdeel van het Duitse concern Metro, maakte begin dit jaar bekend met e-commerce te stoppen. De keten moet reorganiseren en wil meer beleving naar de winkelvloer brengen. ‘Behalve producten inkopen kunnen ondernemers straks bij ons werken, vergaderen en netwerken. We verkopen straks alleen nog digitaal aan horecaondernemers, maar dat gebeurt via een apart kanaal’, liet een woordvoerster destijds weten aan Twinkle.
Online bestellen
Makro wijst online bezoekers erop dat de online besteloptie binnenkort verdwijnt:
Offline focus
Makro, zo'n vijf jaar geleden ‘voor duizend euro begonnen met e-commerce’, is bezig het assortiment drastisch terug te schroeven. De vrijkomende ruimte is bedoeld voor met name jongere, kleine ondernemers.
Toentertijd meegemaakt dat je na de kassa werd gecontroleerd of de caissière alles wel geregistreerd had, dat vond ik zo ongelooflijk klant onvriendelijk dat ik er nooit meer naar toe ben gegaan. Mijn Makro-kaart voor de ogen van deze controleur (en de klanten in de rij) dubbelgevouwen in de prullenbak gesmeten.
Zo zie je maar weer, de markt heeft altijd gelijk. Wel jammer voor het personeel die zijn de dupe van de foute beslissingen van het management, sterkte.....
Is dit serieus? Vrij vroeg voor een 1 april grap (of laat, 't is net hoe je het bekijkt).