De online bedrijven van Ahold maakten in het eerste kwartaal van dit jaar een groei door van 27,4 procent. Bol.com en Ah.nl zetten samen met 30 procent een net zo sterke stijging in als dezelfde periode vorig jaar.
Anders dan voorgaande jaren maakt Ahold in zijn rapport over de eerste maanden geen onderscheid tussen Bol.com en Albert Heijn Online. Met de benoeming van Bol.com als Beste Webwinkel van Nederland tijdens de Thuiswinkel Awards, de toevoeging van kinderkleding op het platform en lovende woorden over de Allerhande Box geeft Ahold aan erg tevreden te zijn over zijn online business.
De helft voor Bol.com
Ahold wil zijn online omzet in drie jaar tijd met een kleine 80 procent verhogen, tot 2,5 miljard euro in 2017. Bol.com, dat een nieuwe cfo vond in Gert-Jan Janssen, tekende vorig jaar met ongeveer 900 miljoen euro al voor de helft van de online consumentenomzet van zijn moederbedrijf.
Ahold eerste kwartaal
Ahold groeide zelf in het eerste kwartaal met 4,3 procent in omzet tot 11,8 miljard euro. De winst steeg met 13,1 procent naar 241 miljoen euro. Het bedrijf laat weten druk bezig te zijn met de fusie met Delhaize, die midden 2016 is voltooid.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com en Ah.nl groeien bijna 30 procent
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.