Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh kan voortaan kiezen bij HelloFresh

2017-05-27
180101
  • 1:00

HelloFresh biedt afnemers van zijn maaltijdboxen vanaf volgende week de keus. Er worden geen ingrediënten meer in de maag gesplitst als de klant dat niet wil. Daarmee zet HelloFresh een belangrijke stap in de concurrentiestrijd met onder andere Marley Spoon.

Maartje Frederiks, die leiding geeft aan het wintsgevende HelloFresh in de Benelux, vertelde gisterenavond op Radio 1 over de personalisatieslag die de maaltijdaanbieder gaat maken. 'HelloFresh wordt flexibeler. Vanaf volgende week gaan we de klant de mogelijkheid geven om aan te geven wat ze wel en niet in de box willen'.

‘Te enthousiaist’
Frederiks was op de radio om een reactie te geven op kritiek van de ACM en klachten van consumenten. Overenthousiasme, luidde een deel van haar verklaring. 

Wettelijke bedenktermijn
HelloFresh is een van de maaltijdboxaanbieders die publiekelijk op de vingers zijn getikt door de ACM. Ze hielden zich niet aan de wettelijke bedenktermijn van twee weken en/of communiceerden daar niet duidelijk over. Inmiddels heeft HelloFresh de voorwaarden aangepast, net als Beebox, de Krat, Marley Spoon, Mathijs Maaltijdbox en Streekbox.