Paylogic gaat in zee met TicketSwap om fraude met entreebewijzen tegen te gaan. Bij doorverkoop op het platform krijgt een kaartje van Paylogic voortaan een nieuwe barcode en naam mee. Het oude kaartje wordt daarmee ongeldig.
De samenwerking moet voorkomen dat tickets meerdere keren worden doorverkocht en dat mensen niet naar binnen kunnen omdat iemand anders de toegangscode al heeft gebruikt.
Jan Willem van der Meer, ceo van Paylogic, verwacht dat de handel in tweedehands tickets toegankelijker wordt door de deal. ‘Wij krijgen het niet altijd mee als het mis gaat, maar we hebben wel signalen dat bezoekers van evenementen soms bang waren om Ticketswap te gebruiken. Die angst wilden we wegnemen’, zegt hij tegen Het Parool.
'Overzichtelijke marktplaats'
Van der Meer noemt Ticketswap ‘een overzichtelijke marktplaats die tegen veel verwachtingen in een betrouwbare oplossing heeft geboden voor de schimmige ticketmarkt’. Volgens de Paylogic-baas kan ‘er nog best wat verdiend worden aan het doorverkopen van kaartjes, maar wel met een fatsoenlijke marge.’ Op TicketSwap kunnen kaartjes voor maximaal 120 procent van de oorspronkelijke prijs worden doorverkocht.
2 op de 5 doorverkochte tickets van Paylogic
Paylogic, nu ruim twee jaar onderdeel van SFX Entertainment, verkoopt jaarlijks zo'n 5 miljoen tickets voor evenementen, ter waarde van een kwart miljard euro. Ticketswap heeft in Nederland ongeveer zevenhonderdduizend geregistreerde gebruikers. Zo'n 40 procent van de daar verhandelde kaartjes, voor festivals als Mysteryland, komt van Paylogic.
Eventix en Ticketmaster
TicketSwap werkt op dezelfde manier al langer samen met ticketaanbieder Eventix. De marktplaats hoopt ook marktleider Ticketmaster (Mojo) zover te krijgen.
Lees ook: Ticketmaster: ‘ACM van harte welkom’ (28 januari 2016)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TicketSwap geeft Paylogic-kaartjes nieuwe barcode
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.