De Yoox Net-a-porter Group heeft in zijn eerste boekjaar ruim 30 procent meer omzet geboekt. De fusiegroep, waarin Net-a-porter en Yoox zijn samengegaan, noteerde een opbrengst vóór verwerking van retouren van 1,7 miljard euro.
Het bedrijf kijkt terug op een bewogen jaar. Eind maart 2015 werd bekend dat de pure players met een gezamenlijke webomzet van 1,3 miljard dollar samen zouden gaan. Federico Marchetti, oprichter van Yoox, werd aangewezen als ceo. Natalie Massenet, oprichter van Net-a-porter.com, nam in eerste instantie ook plaats in het bestuur, maar kondigde in september haar vertrek aan. Daarna werden de Yoox-multibrand sites Shoescribe.com en Thecorner.com gesloten.
40 procent uit mobiel
De ondernemingen in het fusiebedrijf boerden goed in boekjaar 2015 (pdf), dat eindigde op 31 december. 40 procent van de totaalomzet kwam uit mobiel, mede door de 180 procent groei van het aantal app-gebruikers.
Loyalere klanten
In totaal werden 7,1 miljoen orders verwerkt door de Yoox Net-a-porter Group, komend van 5,8 miljoen in 2014. Klanten werden loyaler; 20 procent meer kopers dan vorig boekjaar kregen het label ‘actieve klant’. Ook gaven consumenten gemiddeld 10,9 procent meer uit per aankoop.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Yoox Net-a-porter groeit 30 procent in fusiejaar
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.