Twinkle | Digital Commerce

‘Retailer maakt personalisatieslag in Messenger-advertenties’

2017-05-27
180101
  • 0:59

Facebook wil bedrijven gericht laten adverteren in Messenger. Klanten die ooit via deze chatfunctie contact hebben gezocht met de onderneming, kunnen straks commerciële uitingen verwachten.

Dat blijkt uit documenten die Techcrunch in handen heeft. Facebook zegt geen reactie te willen geven op de informatie, maar heeft wel een short link gecreëerd waarmee consumenten eenvoudig met een bedrijf op Facebook kunnen chatten. Voor Twinkle zou die shortlink Fb.com/msg/RedactieTwinkle zijn.

Personalisatie
In het document staat dat Facebook bedrijven wil stimuleren om vooral te chatten met consumenten. Daarmee kunnen zij namelijk aan een groter klantbestand werken, met doelgroepen die straks persoonlijke advertenties ontvangen.

Eigen initiatief
Om irritatie bij Facebook-gebruikers te voorkomen, staat het social mediabedrijf niet toe om personen te benaderen die de bedrijfspagina enkel geliked hebben. Fans moeten in het verleden zelf een chat zijn gestart.

Businesses On Messenger
Facebook lanceerde vorig jaar al een update voor zijn Messenger-app zodat consumenten hierin direct met bedrijven kunnen chatten, in plaats van een e-mail versturen of bellen. Retailers kunnen bijvoorbeeld in-app informatie geven over de verzending van een online order of een bevestiging van een bestelling doorgeven.