Twinkle | Digital Commerce

Pricewise koopt Hoyhoy

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:14

Pricewise is de nieuwe eigenaar van Hoyhoy, voorheen opererend onder de naam Verzekeringssite.nl. Hoyhoy werd met veel marketingmiddelen de markt in geblazen, maar de Britse BGL Group zag toch onvoldoende potentieel.

De labels blijven los van elkaar opereren, maakt Pricewise-directeur Niels Brölman duidelijk. Hij claimt dat Pricewise de tweede vergelijkingssites van Nederland is op het gebied van verzekeringen (naast marktleider in energievergelijkingen) en Hoyhoy de nummer 3.

De sites trekken nu samen op tegen marktleider Independer. ‘Met het marktaandeel van Hoyhoy erbij kunnen we onze prijs- en kwaliteitsdruk op verzekeraars vergroten’, verklaart Brölman.

Core business
Hoyhoy stond al enige tijd in de etalage. Het merk werd nog geen twee jaar geleden in de markt gezet met 'Aart de Luiaard' (foto). Dit slissende character werd eind vorig jaar opgevold door 'Willem de Mammoet', maar ook die komt niet meer terug. Brölman: ‘Het is de bedoeling om Hoyhoy weer meer in verband te brengen met de core business verzekeringen, zoals in de tijd dat de vergelijkingssite nog Verzekeringssite.nl heette.’

Vacatures
Am:, een vaktitel voor verzekeraars, meldt dat verkoper BGL de ongeveer zeventig medewerkers van Hoyhoy in december heeft ontslagen. Pricewice is daarom naarstig op zoek naar personeel. ‘Gelukkig hebben er al zo’n vijftien Hoyhoy-mensen bij ons gesolliciteerd', zegt Brölman. 'Maar we kunnen niet meer iedereen bereiken die is vertrokken. Wij hadden liever gezien dat er nog meer mensen hadden gesolliciteerd.’ Er staan nog dertig vacatures open.