Made.com opent volgend jaar een showroom in Amsterdam. Het is daarmee de eerste keer dat de Britse woonwebwinkel met een permanente locatie in het Nederlandse straatbeeld te vinden is.
De ruim 300 vierkante meter grote showroom komt in een oud fabrieksgebouw van Bouncespace aan de Amsterdamse Overtoom. Vanaf 23 januari krijgen consumenten de mogelijkheid om een gedeelte van het assortiment van Made.com in het echt te bewonderen. Het filiaal is zeven dagen per week geopend. De getoonde artikelen zijn op iMacs online te bestellen.
Van pop-up naar permanent
Made.com, dat staat voor betaalbare designmeubelen, opende afgelopen juni een pop-up showroom in ons land. ‘Het succes van de pop-up showroom in Amsterdam afgelopen zomer heeft ons overtuigd van de behoefte van de Nederlandse consument om live kennis te maken met onze producten’, laat Damien Poelhekke, countrymanager Benelux, optekenen in een persbericht. ‘Bouncespace past met het jonge innovatieve karakter heel goed bij Made en ik kijk uit naar onze samenwerking’.
30 procent internationaal
De omzet van Made.com groeide vorig jaar tot 42,8 miljoen Britse pond, ruim 63 procent meer dan in 2013. Dat is grotendeels te danken aan de entree op een aantal nieuwe markten, waaronder Nederland in augustus vorig jaar. Verder is Made.com internationaal actief in België, Frankrijk, Italië en sinds medio dit jaar ook in Duitsland. In de eerste helft van 2015 heeft het bedrijf 46 procent meer omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. ‘Buitenlandse verkopen tekenen voor 30 procent van de totale omzet’, aldus oprichter Ning Li.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Made.com opent permanente showroom in Amsterdam
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.