Twinkle | Digital Commerce

E-commerce in 2018: China en de rest

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:07

Dankzij de uitdijende middenklasse, de groeiende mobiele penetratie en steun van de overheid is China over drie jaar goed voor ruim de helft van de mondiale online retailbestedingen. Ze groeien er tot 2018 met 133 procent.

Dat voorspelt eMarketer. De webuitgaven in China komen volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau uit op 1.568 miljard dollar in 2018, tegenover 672 miljard dit jaar. Het aandeel van China groeit in drie jaar tijd van 40 procent dit jaar naar 52 procent.

EMarketer begroot de mondiale online retailbestedingen in 2018 op 3.015 miljard dollar, 80 procent meer dan nu:


Digitale zijderoute
De Chinese overheid bouwt naar eigen zeggen aan een 'digitale zijderoute', benadrukte ze deze week op de World Internet Conference in Zhejiang. Alles wordt in het werk gesteld om de online handel aan te jagen, ook internationaal.



Jack Ma
Alibaba-oprichter Jack Ma, een van de sprekers op de conferentie, reikte de virtuele hand naar Rusland. 'Alibaba is bereid Russiche bedrijven te helpen bij het bouwen van een compleet e-commerce systeem. Er is groot handelspotentieel tussen China en Rusland. We kunnen een hoop voor elkaar betekenen.'
 
Lees ook: