Twinkle | Digital Commerce

IBood.com plant grootschalige uitbreiding in Europa

2017-05-27
180101
  • 1:32

IBood.com heeft plannen om vanaf volgend jaar ‘stap voor stap’ naar nieuwe Europese landen uit te breiden. ‘Ook maken we nu concrete plannen om click & collect te faciliteren in winkels van Media Markt’, vertelt iBood-directeur Jöran Prinssen aan Twinkle.

In april nam Media Saturn Holding (MSH) een meerderheidsbelang in iBood.com om zijn online activiteiten verder uit te breiden. De oprichters van de tien jaar oude flash sale site, Jöran Prinssen en Dennis Sanders, behielden hun aandeel in de website en bleven aan het roer van de onderneming.

Tienjarig bestaan
‘We zijn nu druk bezig om de integratie van iBood.com in MSH te voltooien’, vertelt Prinssen. ‘We bestaan binnenkort officieel tien jaar, dus dat willen we ook groots gaan vieren met diverse acties. Daarnaast richten we ons op internationale expansie, om uiteindelijk in heel Europa aanwezig te zijn. We peilen daarvoor de interesse in verschillende nieuwe landen.’

Doorpakken
De overname door MSH biedt iBood.com volgens Prinssen veel nieuwe kansen. ‘We kunnen nu echt een professionaliteitsslag maken’, legt hij uit. ‘En het is gemakkelijker om door te pakken in de landen waar we nu al voorzichtig aanwezig zijn: Polen, Oostenrijk en Duitsland. Hier willen we in mei volledig staan.’

Click & collect
Een aantal maanden geleden werd al gesproken over de mogelijkheid om iBood-bestellingen in de fysieke winkels van Media Markt af te halen. Dit click & collect plan wordt nu concreter, vertelt Prinssen. Hij geeft aan dat de afhaaloptie momenteel intern wordt vormgegeven.

Investering van Metro Group
IBood.com mocht vorig jaar januari al groeigeld ontvangen van de Duitse Metro Group, dat toen een minderheidsbelang in het bedrijf nam. Metro Group is het moederbedrijf van MSH. Met de investering vernieuwde iBood.com onder andere zijn website; nu met responsive design én winkelwagen.