Twinkle | Digital Commerce

Frederik van der Veen nieuwe topman Groupon Nederland

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:51

Frederik van der Veen is de nieuwe managing director van Groupon Nederland. In deze rol moet hij het merk achter de kortingssite in ons land ‘verbreden en versterken’. Van der Veen komt van Albelli, waar hij anderhalf jaar lang de functie van country manager Nederland vervulde.

Van der Veen volgt Shurendy Gerardus op als hoofd van de Nederlandse tak van Groupon. Hij trok deze kar vanaf de introductie van Groupon in ons land in 2009. Het verlieslijdende bedrijf stelde onlangs nog een nieuwe ceo aan. Deze noemde klantacquisitie, het stroomlijnen van de internationale operatie en meer nadruk op Groupon’s margerijke productentak als zijn grootste ‘onmiddellijke prioriteiten’.

Albelli
Als country manager Nederland was Van der Veen bij Albelli verantwoordelijk voor alle sales- en marketingactiviteiten van het fotoboekenmerk. Daarvoor was hij werkzaam als commercieel directeur bij Allfree en als sales director bij Bonobos.