Birchbox, de Amerikaanse subscription commerce dienst voor cosmetica, lanceert een huismerk. LOC (Love of Color) bestaat uit setjes lippenstift en oogschaduw die meegaan in de maandelijks bezorgde doosjes make-up.
Birchbox verdient vooral aan abonnementsgelden. Abonnees betalen maandelijks 10 dollar om een doosje cosmetica samples te ontvangen. De gesamplede producten zijn ook op normaal formaat te bestellen op Birchbox.com, maar daar komt weinig omzet vandaan. Veel abonnees van Birchbox schaffen de full size cosmetica elders aan.
In huis
Nu wil Birchbox zijn doosjes vullen met meer trendgerichte cosmetica, schrijft Bloomberg. Het bedrijf ontwikkelt de make-up van het huismerk zelf en brengt twee keer per jaar een nieuwe lijn uit. De producten worden samen met artikelen van andere merken verzonden.
Sephora
Birchbox heeft inmiddels ruim 1 miljoen abonnees in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Canada en België. Vorig jaar opende het een eerste fysieke winkel in New York voor de losse verkoop van zijn producten. Het bedrijf ziet cosmeticaketen Sephora als zijn grootste concurrent. Die concurrentie groeit nu Sephora in de VS ook een eigen subscription commerce dienst is gestart.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Birchbox voegt huismerk toe aan abonnement
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.