Twinkle | Digital Commerce

Van Allemeersch: ‘Cross border? Ga er helemaal voor’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:43

‘Je kunt als online speler niet voorzichtig test draaien in een nieuw land met slechts een deel van je propositie. Als je cross-border gaat, moet je er helemaal voor gaan, op een slimme, stapsgewijze manier’. Dat zegt Dennis van Allemeersch, directeur van HotelBooker, in de aanloop naar zijn presentatie tijdens het Cross Border E-commerce Event op 9 september.

Van Allemeersch is topman van onder andere dochteronderneming Hotelspecials, dat met zijn Duitse platform Hotelspecials.de begin dit jaar tijdens de uitreiking van de Thuiswinkel-vakprijzen de Cross Border E-commerce Award in de wacht sleepte. Vanuit Nederland testte Hotelspecials zijn ‘cross-border cel-filosofie’ op de Duitse markt.

Power van het platform
‘Ons principe werkt vooral omdat wij geloven in de power van het platform, waarbij we op basis van één en hetzelfde platform, meerdere markten bedienen’, vertelt Van Allemeersch. ‘Wij betreden een nieuwe markt met een startupmentaliteit. De mensen die verantwoordelijk zijn voor het nieuwe land moeten zich een ondernemer voelen en dezelfde overwegingen maken als wanneer je een startup in dat land zou lanceren.’

UK en Oostenrijk
HotelSpecials - actief in Nederland, Zweden, België, Noorwegen, Denemarken - heeft na het fine tunen van zijn cel-filosofie in Duitsland, dezelfde strategie toegepast voor de activiteiten van zusterbedrijf BungalowSpecials in het Verenigd Koninkrijk. ‘Een uitbreiding naar Oostenrijk staat voor eind dit jaar of begin volgend jaar op de planning’, zegt Van Allemeersch.

Ook in retail
‘In principe kun je de cel-filosofie ook in de retailsector toepassen’, is Van Allemeersch van mening. ‘Als je je strategie en propositie maar op orde hebt. Je moet echt in je cross-border strategie geloven en er voor gaan.’

Dennis van Allemeersch vertelt tijdens het Cross Border E-commerce Event op 9 september in Bunnik meer over hoe Hotelspecials cross-border succes wist te boeken met de cel-filosofie.

Het evenement, waarvan Ronnie Overgoor de dagvoorzitter is, is de jaarlijkse update over online verkopen over de grens. Op het podium staan deze editie - naast HotelBooker - sprekers van Fonq, Made.com, Flinders, Leapp en MS Mode. Bekijk hier het volledige programma.