Twinkle | Digital Commerce

Tesco trekt stekker uit online wijn community

2017-11-09
180101
  • 0:59

Tesco trekt na vier jaar de stekker uit zijn online wijnclub. Via de Tesco Wine Community verkocht het Britse supermarktbedrijf wijn aan liefhebbers. Ook konden consumenten er terecht voor wijnadvies en discussies over de drank.

De community wordt per 28 augustus gesloten, omdat Tesco zich voortaan volledig wil richten op de verkoop via Tesco.com. Wijnliefhebbers konden op het platform hun kennis en ervaringen met wijn delen met anderen. Ook konden consumenten een beroep doen op Tesco’s wijnadviseurs door hen te e-mailen, bellen of smsen voor advies.

Proeverij
Daarnaast organiseerde Tesco jaarlijks proeverijen voor fans en bood het bedrijf diverse kortingen voor websitebezoekers. Na het fysieke en online wijnassortiment al te hebben verkleind, trekt Tesco nu de stekker uit zijn wijn community. ‘We willen ons richten op onze prijswinnende wijn in de winkel en op Tesco.com’, zegt een woordvoerder tegen The Guardian.

Wijnabonnement van Hema
In Nederland testte Hema vorig jaar een abonnement voor wijn. Liefhebbers konden ‘voor een Hema-prijsje’ wekelijks, tweewekelijks of maandelijks hun favoriete wijn thuis ontvangen. De proef is inmiddels gestaakt.