Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe responsive site voor Cheaptickets

2017-11-09
710386
  • 1:08

Cheaptickets.nl gaat verder met een nieuwe website, die vanaf vandaag onder de aandacht wordt gebracht in een reclamecampagne (video). Bij het ontwerp van de user interface waren overzicht en gemak de sleutelbegrippen.


Het nieuwe Cheaptickets.nl is vanaf begin maart getest onder een select aantal bezoekers. Aanvankelijk alleen op smartphones, later ook op tablets en desktop. De afgelopen maanden is de website geoptimaliseerd, laat de online travel agent van Travix weten. De komende tijd komen er nog nieuwe functionaliteiten bij.

Scrummen met Soda Studio
De site werd bij Travix, de nummer 6 van de Travel30, in huis ontwikkeld. Samen met designers van Soda Studio (case) werd een agile scrum proces afgewikkeld. ‘We kregen van veel klanten te horen dat het zoek- en boekproces steeds complexer wordt door de aanwezigheid van veel verschillende opties’, zegt Mathijs Hielkema, verantwoordelijk voor de digitale gebruikservaring. Het moest eenvoudiger.

Resultaatpagina
De focus op overzicht en gemak heeft een resultaatpagina opgeleverd waarop gebruikers in één oogopslag de beste deal vinden, aldus Hielkema. 'Bovenaan de pagina worden in drie tabs de goedkoopste vluchten getoond op basis van de zoekopdracht van een gebruiker. Daarnaast worden direct alternatieven getoond die goedkoper kunnen zijn, zoals vluchten vanaf andere luchthavens of op andere dagen.’


 
Lees ook: E-commerce omarmt scrum als werkvorm (Twinkle 6-2015)