Twinkle | Digital Commerce

Bol.com komt met responsive checkout

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

Bol.com voegt de verschillende checkouts voor mobiele gebruikers en niet-mobiele gebruikers binnenkort samen. Er komt één responsive checkout: ‘Het voordeel daarvan is dat klanten overal beschikking hebben tot dezelfde functionaliteit, geoptimaliseerd voor het gebruikte apparaat.’

Dat laat de webwinkel weten in een bericht aan ontwikkelaars. ‘Bij Bol.com hebben we de afgelopen jaren een situatie gehad waarbij we verschillende checkouts hadden voor mobiele gebruikers en niet-mobiele gebruikers. Binnenkort gaan we dit gelijk trekken.’

Uniforme klantervaring
Volgens de pure player is het nog maar een kwestie van weken voor de nieuwe checkout er is. Dan zijn er geen verschillen meer tussen de mobiele checkout en de niet mobiele, wat zorgt voor een meer uniforme klantervaring.

Meer mogelijk op mobiel
Er komt straks een aantal nieuwe functionaliteiten beschikbaar voor mobiele orders, spiegelt de Ahold-dochter ontwikkelaars voor. Webshoppers kunnen straks mobiel betalen met Maestro en Airmiles, nieuwe creditcards toevoegen, adressen aanpassen of verwijderen en orders met verschillende levertijden splitsen. Ook kunnen ze straks mobiel terecht voor avondlevering, same day delivery en tijdvakindicatie, aldus Bol.com.

Automatisch
'Als partner hoef je niets te doen en gaat alles automatisch over', bericht Bol.com in zijn Development Center. De overgang naar de nieuwe checkout betekent voor affiliatepartners dat hun logo, naam en de returnlink uit het checkoutproces verdwijnen. Ze blijven wel zichtbaar in de winkelwagen.