Twinkle | Digital Commerce

Thuisverzenden.nl haalt retouren thuis op

2017-05-27
180101
  • 1:13

Middelgrote en kleine webwinkels laten met de nieuwe dienst Thuisverzenden.nl retouren bij de consument thuis ophalen. UPS is logistiek partner van de Brabantse startup. ‘Het gaat om kleine orders tot XL-pakketten.’

Webwinkeliers kunnen de service aanbieden in de eigen shop. Klanten melden hier hun retour aan, waarna zij een code krijgen voor op Thuisverzenden.nl. ‘Deze code wordt door ons aangemaakt aan de hand van het bedrag dat de retailer zelf betaalt voor verzending van retouren, vertelt directeur Björn Ormeling aan Twinkle. ‘Wil een retailer bijvoorbeeld de helft van de kosten betalen, dan ligt dit opgeslagen in de code.’

Kosten
De code gebruikt de consument vervolgens op Thuisverzenden.nl om een ophaalafspraak te maken. Dit kan thuis of een andere locatie zijn. Thuisverzenden.nl rekent de retourkosten – afhankelijk van de code - gedeeltelijk door aan de retailer, de rest betaalt de consument bij aanmelding van het retour via iDeal aan de bezorgservice.

C2c
Consumenten maken ook zelf voor 8,95 euro gebruik van Thuisverzenden.nl. Dit kan bijvoorbeeld voor op marktplaatsen verkochte producten. ‘Wij komen langs op maandag tot en met vrijdag, in tijdvakken van twee uur’, zegt Ormeling. ‘Gebruikers kunnen hun pakket ook naar 23 landen in Europa sturen.’

UPS haalt zelf op
UPS heeft zelf al een ophaalservice onder eigen naam. Ook werkt bijvoorbeeld concurrent DHL Express met deze dienst. Thuisverzenden.nl is een nieuwe speler op de markt die ‘UPS een extra verkoopkanaal biedt'.