TUI Nederland, achter KLM de tweede online reisverkoper in ons land, gaat zijn merkportolio drastisch aanpassen. De labels Arke en Holland International gaan op in TUI, ook online: het nieuwe Tui.nl gaat op 1 oktober live.
Op die dag houdt het merk Arke op te bestaan. Precies een jaar later, op 1 oktober 2016, verdwijnt ook de naam Holland International uit het straatbeeld en van het internettoneel. Ook dat aanbod zal worden toegevoegd aan Tui.nl.
Ons land loopt voorop in de internationale rebranding van het Duitse reisconcern. De directie laat bij monde van Steven van Nieuwenhuijzen (TUI Nederland) en Elie Bruyninckx (TUI Benelux) optekenen: ‘In het afgelopen jaar zijn we als internationale TUI Group hechter gaan samenwerken. Voorbeelden hiervan zijn de clustering van Nederland en België en Product & Purchasing.’
Eén consumentenmerk
‘We doen dit om efficiënter te werken, beter gebruik te maken van onze schaalgrootte, dubbel werk te vermijden en producten, services en merken te lanceren waarmee we een geweldige klantervaring bereiken’, verklaren Van Nieuwenhuijzen en Bruyninckx verder. ‘Eén gezamenlijk consumentenmerk past naadloos in deze gedachte. De consument zal straks in alle landen overal hetzelfde merk terugzien: op vliegtuigen, websites, marketinguitingen, reisbureaus en op de bestemming.’
Concurrentie
Het Belgische Jetair, het Britse Thomson en het Zweedse Fritidsresor gaan op termijn ook TUI heten. Dat is volgens de TUI Group nodig om concurrerend te blijven, zeker online:
Kras blijft bestaan
Navraag leert dat Kras, Lastminute.nl en andere labels van TUI Nederland buiten de herverdeling vallen. 'Het betreft alleen de merken met het "smile"-logo', aldus woordvoerster Hannah de Zoete. Met een online omzet van ruim 390 miljoen euro in 2013 bezet TUI Nederland de tweede plaats in de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TUI schrapt merknamen Arke en Holland International
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.