Twinkle | Digital Commerce

Voradius lanceert nieuwe site en Store Locator voor retailers

2017-11-08
180101
  • 1:58

Voradius, dat fysieke winkelvoorraden ontsluit op internet, heeft vorige week een nieuwe website gelanceerd. Daarnaast brengt het bedrijf een ‘Store Locator’ naar de markt, die de winkelzoekfunctie op sites van retailers vervangt, verrijkt en optimaliseert.

Voradius werd twee jaar geleden gelanceerd als zoekmachine voor producten in fysieke winkels. Retailerpartners kunnen bezoekers van Voradius.nl inzage geven in actuele winkelvoorraden, producten laten reserveren om later af te halen en/of verwijzen naar hun site om een artikel direct af te rekenen. Voradius maakt magazijnen van winkels, vatte medeoprichter Martijn Jansen al eens samen.

Realtime
Voradius doorzoekt momenteel ruim 850.000 artikelen bij ongeveer 18.000 fysieke winkels in Nederland. Het platform groeit doordat steeds meer retailers via een koppeling realtime product- en voorraadinformatie ontsluiten om meer klanten te trekken en extra winkelomzet te realiseren. Onlangs werden onder andere MyCom, Dixons en Scheer & Foppen als nieuwe partners verwelkomd.

Meer transacties
Met de lancering van de nieuwe website, nu een week geleden, zijn de zoekmachine en de gebruiksvriendelijkheid van Voradius verbeterd. Dat heeft geleid tot een verdubbeling van het aantal transacties volgens het bedrijf. Productmanager Sebastiaan Ambtman: ’Consumenten kunnen nu veel sneller geholpen worden doordat de nadruk meer op producten ligt dan op winkels. Bij alle producten op de website kunnen bezoekers de live voorraad bij fysieke winkels checken, waarbij het zwaartepunt op dit moment vooral ligt op de categorieën elektronica en boeken. We willen meer transacties genereren voor onze retailpartners, een hogere waardering van onze gebruikers verkrijgen en de techniek nog meer schaalbaar neerzetten.’

Store Locator
Retailers kunnen binnenkort de zogenoemde ‘Store Locator’ van Voradius op hun site plaatsen, waarmee ze actueel inzicht kunnen bieden in producten en lokale winkelvoorraden. Daarmee komt de bij Voradius ontwikkelde zoektechnologie voor het eerst ook buiten de centrale zoekmachine beschikbaar. ‘Als consumenten eenvoudig en precies kunnen zien of een product op voorraad is, zijn zij eerder geneigd de winkel te bezoeken en het product te kopen’, verklaart Jansen over de plug-in.

Meerwaarde
De Store Locator is een los product, vertelt Jansen aan Twinkle, dat met een licentiemodel op de markt komt. ‘Uit een eigen inventarisatie bleek dat veel winkelzoekers alleen basale informatie bieden, zoals adresgegevens, telefoonnummers en openingstijden. De combinatie met producten wordt niet gemaakt, terwijl daarmee juist meerwaarde kan worden geboden. Anders dan veel bestaande winkelzoekers is onze Store Locator geoptimaliseerd voor zoekmachines en mobiele apparaten en voorzien van sociale features.’