Twinkle | Digital Commerce

V&D vraagt klant naar online shopwensen

2017-05-27
180101
  • 1:29

V&D betrekt klanten bij de ontwikkeling van zijn nieuwe winkelconcept. Op Blijmet.vd.nl worden zij uitgenodigd om hun shopervaringen en -wensen met het warenhuis te delen. ‘Op basis daarvan passen we het winkelen bij V&D aan, zowel in de winkel als online.’

‘We weten dat de consument van nu en van de toekomst andere verwachtingen heeft van warenhuizen’, laat de nieuwe ceo van V&D, John van der Ent, optekenen in een persbericht. ‘Zo wil de consument dat er veel meer gebeurt op de winkelvloer. Natuurlijk hebben we daar zélf ideeën over en die toetsen we op deze manier bij onze klanten. Wij willen graag weten waar onze klanten blij van worden.’

Uitwerking van ideeën
Op Blijmet.vd.nl vraagt V&D onder andere wat voor soort producten klanten vooral graag online kopen. ‘Aan de hand van dit soort vragen kunnen wij onze webshop aanpassen’, vertelt een woordvoerder aan Twinkle. ‘Bij online functionaliteiten kunnen ideeën vrijwel direct worden uitgevoerd, andere veranderingen in bijvoorbeeld het assortiment duren iets langer vanwege inkoop. Ons streven is om zaken in de fysieke winkel binnen een paar maanden door te voeren.’

Reacties
Nieuwe onderwerpen op ‘Blij met V&D’ kunnen volgens de woordvoerder ook worden aangedragen door klanten. ‘Wij halen bijvoorbeeld discussiepunten uit de gegeven reacties. We starten vandaag met vier verschillende topics.’

Same day delivery
V&D vertelde Twinkle in september over plannen rond same day delivery. Ook zou begin dit jaar de winkelvoorraad in de webshop te zien zijn voor consumenten. Nieuwe functies die volgens de woordvoerder nog even op zich laten wachten. ‘We komen binnenkort met een nieuwe, zeer geavanceerde webstore. Ook wordt voor klanten in de fysieke winkel straks heel veel meer mogelijk, maar daar kan ik nu nog niets over vertellen.’