V&D betrekt klanten bij de ontwikkeling van zijn nieuwe winkelconcept. Op Blijmet.vd.nl worden zij uitgenodigd om hun shopervaringen en -wensen met het warenhuis te delen. ‘Op basis daarvan passen we het winkelen bij V&D aan, zowel in de winkel als online.’
‘We weten dat de consument van nu en van de toekomst andere verwachtingen heeft van warenhuizen’, laat de nieuwe ceo van V&D, John van der Ent, optekenen in een persbericht. ‘Zo wil de consument dat er veel meer gebeurt op de winkelvloer. Natuurlijk hebben we daar zélf ideeën over en die toetsen we op deze manier bij onze klanten. Wij willen graag weten waar onze klanten blij van worden.’
Uitwerking van ideeën
Op Blijmet.vd.nl vraagt V&D onder andere wat voor soort producten klanten vooral graag online kopen. ‘Aan de hand van dit soort vragen kunnen wij onze webshop aanpassen’, vertelt een woordvoerder aan Twinkle. ‘Bij online functionaliteiten kunnen ideeën vrijwel direct worden uitgevoerd, andere veranderingen in bijvoorbeeld het assortiment duren iets langer vanwege inkoop. Ons streven is om zaken in de fysieke winkel binnen een paar maanden door te voeren.’
Reacties
Nieuwe onderwerpen op ‘Blij met V&D’ kunnen volgens de woordvoerder ook worden aangedragen door klanten. ‘Wij halen bijvoorbeeld discussiepunten uit de gegeven reacties. We starten vandaag met vier verschillende topics.’
Same day delivery
V&D vertelde Twinkle in september over plannen rond same day delivery. Ook zou begin dit jaar de winkelvoorraad in de webshop te zien zijn voor consumenten. Nieuwe functies die volgens de woordvoerder nog even op zich laten wachten. ‘We komen binnenkort met een nieuwe, zeer geavanceerde webstore. Ook wordt voor klanten in de fysieke winkel straks heel veel meer mogelijk, maar daar kan ik nu nog niets over vertellen.’
Even een aanvulling: De winkelvoorraad van de meeste merken is al enige tijd te vinden op vd.nl. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.vd.nl/g21259883.
Hoi l.s.,
Denk dat de basis van vd een stuk eenvoudiger kan. Over het algemeen vind men vd te duur en oubollig. Dat zou kunnen veranderen door basisartikelen op gebied van kleding en woonartikelen tegen een echte bodemprijs aan te bieden. Plaats daarbij de scherper geprijste artikelen. Tweede tip: gooi alle meters sjaals, mutsen en weet ik wat voor gebreide ruimtevreters aan de kant en maak plaats voor nieuwe artikelen.
Derde tip: investeer in leuk personeel. Ik snap de gedachte achter die uniformen en sjaaltjes, maar mensen worden er kriegelig van. Het werkt blijkbaar bij de Bijenkorf maar VD moet nu de kans krijgen met de tijd mee te gaan.
Tip vier:deel shoppingbags uit, heel prettig dat niet heel de winkel ziet wat jij aan het shoppen bent.
mijn eerste gedachte bij het lezen van dit artikel was : waarom beginnen ze nu pas na te denken over dat wat de klanten willen.
De V&D inkopers zijn weggekocht door de Action, ze moeten dus weer lekker opnieuw beginnen.