Twinkle | Digital Commerce

Directeur D-rt Groep: ‘D-reizen had online niet de goede focus’

2017-11-08
180101
  • 1:18

De nieuwbakken ceo van de D-rt Groep, Don Kaspers, wil de online aanwezigheid van dochterbedrijf D-reizen de komende maanden ‘gaan herstellen’. Volgens Kaspers loopt D-reizen.nl achter in de opbrengsten uit online.

D-reizen.nl startte, vóór de fusie met VakantieXperts, in 2013 met een nieuwe online aanpak, waarbij persoonlijke reisassistenten consumenten moeten begeleiden tijdens en na het online boekproces. Zij onderhouden contact met klanten via de mail, de chat of live in de fysieke winkel. Met die nieuwe aanpak werd ook een nieuwe website gelanceerd, die volgens Kaspers niet goed is neergezet.

Te breed ontwikkeld
‘De website is te breed ontwikkeld, terwijl je meer moet inzetten op kernelementen’, zegt Kaspers in de jongste uitgave van vakblad Trav Magazine. ‘De online tak had niet de goede focus. Daarom zijn we nu bezig met een herstelprogramma. Dat is over vijf maanden al klaar, want we hebben keuzes gemaakt hoe we het versneld op orde kunnen krijgen. Tijdens die reparatieperiode is de online marketing gehalveerd.’

Geen online bedrijf
Ondanks dat VakantieXperts wel ‘double digit plust met de website’ heeft de D-rt Groep het nog moeilijk om winstgevend te worden. ‘We zien op dit moment herstel in omzet en redement’, zegt Kaspers. ‘Bij de budgettering was rekening gehouden met meer online omzet, maar de internetboekingen blijven achter. Uiteindelijk heb ik gezegd: we zijn een winkelbedrijf. D-rt Groep is een retailorganisatie met een online propositie. We zijn geen online bedrijf met winkeltjes zoals Coolblue en dat worden we ook niet.’