L’Oréal heeft afgelopen jaar ongeveer 800 miljoen euro omzet geboekt uit e-commerce. China is de digitale exponent. Het cosmeticaconcern gaat er nieuwe investeringen doen om de groei verder aan te jagen.
Dat heeft L’Oréal laten weten in een reactie op de jaarcijfers. De totale concernomzet kwam afgelopen jaar uit op ruim 22,5 miljard euro, 1,8 procent meer dan het jaar ervoor. Het online kanaal tekent mondiaal inmiddels voor zo’n 3,6 procent van de inkomsten.
Best practice
Volgens Marc Menesguen, die leiding geeft aan de consumentenproductendivisie van L’Oréal, vormt China een inspirerende digitale best practice: ‘We hebben daar een hoog kwalitatieve e-commerce aanwezigheid, met online merkboetieks die een naadloze online winkelervaring bieden. Met L’Oréal Paris zijn we er de nummer één op de b2c-markt voor huidverzorging, met Maybelline de nummer één in make-up.’
Betaalbaar
L ‘Oreál realiseerde afgelopen jaar 70 procent van zijn Chinese omzet uit digitale kanalen. Online verkoop, onder andere via Alibaba’s Tmall, stelt het concern volgens Menesguen in staat om nieuwe connected consumers te bereiken en rekruteren ‘voor een betaalbare prijs’.
Lees ook: L’Oréal omarmt e-commerce (18 september 2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
L’Oréal: ‘Rendabele groei in China dankzij e-commerce’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.