Twinkle | Digital Commerce

De meerwaarde van een alles-in-één betaaloplossing

2024-07-11
1000562
  • [branded content]
  • 3:12

Consumenten zullen sneller ergens kopen als hun favoriete betaalmethode beschikbaar is. Dat klinkt niet alleen logisch, onderzoek bevestigt het ook. Met een alles-in-één betaaloplossing kunnen ook kleine Nederlandse online retailers aankoopdrempels aanpakken en shoppers wereldwijd aan zich binden. Niet gek, in een tijd waarin cross-border e-commerce bovengemiddeld groeit. Uiteraard is het wel zaak dat de veiligheid voor ondernemers is gewaarborgd.

Online shoppers kijken bij het doen van aankopen al lang niet meer alleen naar aanbieders uit hun eigen land. De laatste Thuiswinkel Markt Monitor leert bijvoorbeeld dat Nederlandse consumenten steeds meer shoppen in buitenlandse webshops, wat betreft zowel het aantal aankopen als de bijbehorende bestedingen.

Daar staat gelukkig tegenover dat Nederlandse webwinkeliers consumenten uit andere landen kunnen verleiden om aankopen bij hen te doen. Uit een jaarlijkse studie van Cross-Border Commerce Europe bleek dit voorjaar dat buitenlandse inkomsten van online retailers een stuk harder groeien (met 32 procent) dan de binnenlandse (13 procent). Kortom: het speelveld wordt steeds internationaler, buiten Nederland valt een wereld te winnen.

Grenzeloos

Internationale expansie biedt volop kansen voor Nederlandse mkb’ers, al is het maar omdat 99,8 procent van de wereldbewoners niet in ons land wonen. Die mensen zullen sneller geneigd zijn tot online kopen als ze hun favoriete afrekenoptie kunnen gebruiken (zie kader). Met PayPal Complete Payments kunnen Nederlandse ondernemers nu kiezen voor een alles-in-één betaaloplossing – de naam zegt het ¬– en laagdrempelig inspelen op lokale betaalvoorkeuren. In één klap kunnen ze betalingen met PayPal, iDEAL, credit- en debitcards Apple Pay®(1) en Google Pay™(2), accepteren, aangevuld met alternatieve betaalmethoden uit de hele wereld. De oplossing integreert naadloos met populaire e-commerceplatforms zoals Adobe Commerce, Big Commerce en WooCommerce(3). Ze is in de aard grenzeloos en ze groeit bovendien mee met de veranderende behoeften van ondernemers.

Veilig

Natuurlijk kan een alles-in-één betaaloplossing grenzeloos zijn en veel mogelijkheiden bieden, als zij maar niet kwetsbaar is, zullen ondernemers denken. Niet kwetsbaar voor shoppers, en niet kwetsbaar voor henzelf. Safety first, is en blijft het devies. Consumenten die PayPal Complete Payments gebruiken, kunnen hun betaalmethoden veilig opslaan in de ‘PayPal-kluis’, die een snelle en probleemloze aankoopervaring bevordert. Om shoppers en mkb’ers te beschermen heeft PayPal Aankoop- en Fraudebescherming, Terugvorderingsbescherming en Geschillenbeheer opgetuigd(4). De regelingen reduceren niet alleen de risico’s voor kleine en middelgrote bedrijven, maar ook het tijdverlies dat gepaard gaat met fraude en terugboekingen. En dus houden ondernemers meer tijd over om te ondernemen.

Doeltreffend

Behalve grenzeloos en veilig is een goede alles-in-één betaaloplossing uiteraard ook effectief. Uit de eerste ervaringen met PayPal Complete Payments maakt het PayPal op dat de oplossing de conversie helpt stimuleren – dankzij de eerder genoemde lagere drempels – en tot loyalere klanten leidt. Voor PayPal is de doeltreffende totaaloplossing een nieuwe stap om ondernemers te helpen bij één van hun belangrijkste prioriteiten: het vinden en binden van nieuwe klanten, waar ze dan ook vandaan komen.

Ook meerwaarde in Nederland
Ook in eigen land hebben ondernemers baat bij het aanbieden van een breed pallet aan betaalmethodes. Recent onderzoek van DirectResearch voor PayPal leert dat 70 procent van de Nederlandse consumenten eerder een aankoop doet als hun voorkeursbetaalmethode beschikbaar is. Zij haken minder snel af in het bestelproces en zullen eerder klant worden.

Dit artikel verschijnt op initiatief van PayPal
Tekst en Afbeelding: PayPal

Bronnen:
(1) Apple Pay is een handelsmerk van Apple Inc, geregistreerd in de VS en andere landen en regio's.
(2) Google Pay is een handelsmerk van Google LLC.
(3) Niet alle vermelde e-commerce partners hebben op dit moment alle nieuwe functies geïntegreerd.
(4) Fraudebescherming & aankoopbescherming: Voorwaarden en uitsluitingen zijn van toepassing op de Fraudebeschermingstool. Fraudebescherming is beschikbaar voor accounts die zijn geregistreerd voor Geavanceerde creditcard- en debetkaartbetalingen. Zie voorwaarden. Aankoopbescherming is beschikbaar op in aanmerking komende aankopen. Beperkingen zijn hier van toepassing. Bescherming tegen terugboekingen: Voorwaarden, uitsluitingen en kosten zijn van toepassing op de bescherming tegen terugboekingen. Bescherming tegen terugboekingen is beschikbaar voor accounts die zijn geregistreerd voor Geavanceerde creditcard- en debetkaartbetalingen. voorwaarden