Twinkle | Digital Commerce

Albelli trekt veel nieuwe klanten met iPad-app

2017-05-27
180101
  • 1:29

Albelli heeft een nieuwe groep klanten aangeboord met de introductie van zijn iPad-applicatie. Bijna de helft van alle tablet-orders komt van mensen die nog niet eerder bestelden bij de nummer 55 van de Twinkle100. De investering wordt sneller terugverdiend dan verwacht, aldus Albelli.

In een persbericht laat Albelli allereerst weten dat het bezoek via tablets is verdubbeld sinds de lancering van de app in november vorig jaar. De applicatie, vooralsnog alleen beschikbaar voor Apple’s iOS, werd inmiddels ruim dertigduizend keer gedownload.

Drag & drop
Gebruikers hoeven niet met een kabeltje in de weer of te mailen om foto’s op andere computers naar hun tablet te halen. Ook kunnen ze beelden uit hun fotostream en foto’s op Facebook, Instagram of Dropbox direct in hun boek plaatsen. De app is voorzien van dezelfde ‘drag & drop’ functionaliteit als het reguliere fotoprogramma, waardoor gebruikers dezelfde lay-outs, filters en effecten kunnen toepassen.

Breder publiek
De iPad-app draagt, zo blijkt, bij aan Albelli’s doelstelling om zijn koperspubliek te verbreden. ‘Ook toekomstige toevoegingen aan de app zijn hierop gericht’, aldus de fotoboekenmaker. De aangekondigde assortimentsverbreding, met nieuwe typen wanddecoratie, posters en personal gifting, beoogt hetzelfde.

Apps voor smartphones

‘Traditioneel zijn onze producten veelal gericht op ouderschap, vakantie en alles wat daarmee samenhangt’, verklaart Albelli's countrymanager Frederik van der Veen. ‘Later dit jaar komen we ook met een app voor iPhone en Android-telefoons, waarmee jongeren bijvoorbeeld in de trein terug van een festival of weekendje weg gemakkelijk direct een fotoboek kunnen maken. Op dit moment is er nog geen goede oplossing in de markt voor de vele foto’s die we jaarlijks met onze mobiele telefoons maken. De ervaringen met de iPad-app sterken ons in de gedachten dat het principe van “altijd overal” ook geldt voor fotoproducten.’