Twinkle | Digital Commerce

Deutsche Post lanceert reisplatform

2017-05-27
180101
  • 1:06
Deutsche Post stapt in de reismarkt. Het post- en pakketbedrijf sloot daartoe een samenwerking met touroperator Eurotours. Via het nieuwe platform Post Reisen kunnen Duitsers hun vakanties boeken bij Deutsche Post.
 

Het logistieke bedrijf ziet veel kansen in de Duitse reiswereld, waar consumenten 64,9 miljard euro per jaar aan internationale vakanties besteden en 69,7 miljard euro aan reizen in eigen land. Deutsche Post en Eurotours bieden via Post Reisen zowel individuele als groepsvakanties, allemaal online boekbaar.

Postbus
De meeste reizen komen uit het bestand van Eurotours, dat via zijn eigen kanalen jaarlijks al 1,3 miljoen klanten bedient. Deutsche Post draagt bij aan de busreizen met zijn ADAC Postbus, bestemd voor langere afstanden. Hoe de opbrengsten worden verdeeld is onbekend.

KLM
KLM biedt sinds kort pakketreizen aan op zijn website. Bij KLM Package Deals boeken consumenten een vliegreis en accommodatie in diverse Europese steden. De deals worden nu verder uitgerold naar locaties in de rest van de wereld. ‘Door het bundelen van alle onderdelen van een vakantie, maken we het gemakkelijker voor de reiziger’, vertelde Harm Kreulen van de luchtvaartmaatschappij bij de aankondiging van het project in april vorig jaar. ‘Die ziet niet langer de prijs van de verschillende onderdelen, net als bij een touroperator’.