Twinkle | Digital Commerce

Parfum Douglas in Duitsland op televisie te bestellen

2017-05-27
180101
  • 1:07
Duitse kijkers van de tv-zenders Sat.1, ProSieben en Kabel Eins kunnen binnenkort een parfum van Douglas met hun afstandsbediening kopen tijdens de kerstcommercial van de retailer. Televisienetwerk ProSiebenSat.1 en marketingbedrijf SevenOne Media sloten daarvoor een samenwerking met PayPal.

Voor de t-commerce optie dienen consumenten een tv te hebben die geschikt is voor de shoptechnologie. Via de afstandbediening bestaat een koppeling met het PayPal-account, waardoor producten met één druk op de knop - en het invoeren van een viercijferige beveiligingscode per transactie - besteld en afgerekend kunnen worden.

Partner
Douglas is volgens de Duitse nieuwssite Internet World de eerste partner in het nieuwe project. De retailer adverteert met parfum van zangeres Helene Fischer (foto) in zijn kerstcommercial.

Bol.com en LG
In ons land startte Bol.com vorig jaar juni samen met LG Electronics met t-commerce. 'Als eerste in Nederland biedt Bol.com nu ook de mogelijkheid om via je televisie door de winkel te slenteren en aankopen te doen’, meldde de retailer destijds. ‘Vanaf nu is op LG’s Smart TV platform een app beschikbaar die toegang geeft tot Bol.com. Je kunt hierbij je winkelaccount eenvoudig koppelen aan de app op je televisie en vervolgens beginnen met winkelen.’ Het is onbekend of Bol.com deze optie nog steeds heeft.