Twinkle | Digital Commerce

Mango voegt Scan & Shop-functie toe aan mobiele app

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:00

Mango heeft een Scan & Shop-functie geïntegreerd in de nieuwste versie van zijn mobiele applicatie. Consumenten kunnen hiermee Mango-producten scannen uit catalogi, advertenties en magazines.
 

Mango maakt gebruik van augmented reality technologie in zijn mobiele app voor iOS. De functie wordt later ook in Android-apps geïntegreerd. Door de producten uit papieren uitgaven te scannen ziet de gebruiker het item direct in Mango’s webshop, waar het product aangeschaft kan worden. Ook krijgt zij te zien in welke fysieke locaties het artikel te koop is.

Aandeel 30 procent
Mobiel heeft een aandeel van 30 procent in Mango’s totale online omzet van 124 miljoen euro. In 2013 was dit nog 10 procent, schrijft Internet Retailer. Zo’n 1,6 miljoen consumenten hebben wereldwijd de laatste versie van de retailer’s app gedownload.

Zalando.de
Mango is niet de eerste moderetailer die een scanfunctie toevoegt aan zijn app. Onder andere Zalando heeft in Duitsland beeldherkenning voor mobiel geïmplementeerd. Foto’s van geliefde kledingstukken, bijvoorbeeld van vrienden of van mensen op straat, worden vergeleken met de database van Zalando. Mobiele app-gebruikers krijgen vergelijkbare producten voorgeschoteld die op Zalando.de te koop zijn.