Met click & collect, een product online bestellen en vervolgens afhalen in de winkel, besparen consumenten maar weinig tijd. Gemiddeld scheelt het 96 seconden, maar het komt ook voor dat afhalers langer bezig zijn dan klanten die kopen in de winkel.
Dat blijkt althans uit een onderzoek van StellaService, een bedrijf in retail intelligence. De resultaten worden later vandaag gepresenteerd, meldt Reuters. Het persbureau kreeg vast inzage in de afhaalbevindingen bij 11 verschillende retailers in de VS. Het betreft geen grootschalig onderzoek, maar desondanks een van de meeste uitgebreide naar click & collect tot nu toe.
5 minuten en 24 seconden
Uit het onderzoek met mystery shoppers blijkt dat afhalers gemiddeld 5 minuten en 24 seconden doorbrengen in een winkel, terwijl andere winkelbezoekers precies 7 minuten nodig hebben om hetzelfde product uit de schappen te pakken en af te rekenen bij de kassa. StellaService constateert dat er grote verschillen zijn tussen winkelketens; bij Macy’s duurde afhalen gemiddeld 3,5 minuten langer (8,5 minuten) dan gewoon winkelen (5 minuten), terwijl afhalers bij Office Depot twee keer zo snel klaar waren als andere winkelklanten (2 versus 4 minuten). Bij Target en Toys ‘R Us bespaarden afhalers slechts een half minuutje tijd.
Bordje ophangen
Volgens StellaService hangt de afhaalsnelheid in belangrijke mate af van de bewegwijzering in de winkels: ‘Het is verbazingwekkend te zien hoe veel simpeler het proces was geweest als iemand ergens een bordje had opgehangen’, aldus Ty McMahan van het bedrijf dat onder andere ratings aanlevert voor Google Trusted Stores. ‘Retailers spenderen nota bene tientallen miljoenen dollars aan click & collect.'
Zekerheid
Nordstrom, dat ook niet goed uit het onderzoek naar voren komt, tekent aan dat afhalers de zekerheid hebben dat een product er is als ze de winkel binnenkomen. Daar komt bij dat steeds meer producten van retailers niet in de schappen van winkels liggen, maar wel online kunnen worden besteld en vervolgens afgehaald.
Lees ook: Walmart: helft online orders komt uit de winkel (22 december 2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Click & collect scheelt webshoppers maar anderhalve minuut'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.